Thursday, January 27, 2011

Meletup Lagi


Hari ni sangat bad mood. Dah la asyik kena marah je dengan user. Salah diorang jugak. Bila nak dekat dateline baru nak buat. Bila tak boleh completekan task, nak marah-marah pulak.

Bak kata Kak Jidah, sape suruh nak berak baru nak buat jamban.

Sebelum lunch, ada la beberapa orang sembang kat belakang aku. Punya la seronok bersembang sampai lupa ada orang lain tengah bekerja.

Mula-mula aku dah ehem ehem je. Pastu macam tak jalan je. Maybe diorang tak perasan kot.

So, aku pun bangun dan cakap elok-elok kat diorang supaya jangan bising sebab sekarang banyak user call. Nanti diorang dengar orang dok gelak-gelak, kang ingat kita ni memang tak buat keje.

Alih-alih si Nizam yang tak bising pulak menyampuk suruh aku pindah duduk dalam studio. Lalu Karam Singh Walia berkata, ibarat mencurah minyak ke dalam api. Meletup la aku. Kena la Nizam menadah beberapa peluru berpandu.

Hopefully diorang faham kenapa aku tension. Orang yang keje layan customer je yang tau betapa tensionnya. Maybe ada yang cakap, macam la keje dia je yang tension.

Maybe la ko tension dengan bos ko. Tapi aku ni, customer or user tu bos aku. Cuba kira berapa puluh ribu bos aku ada. Ko mampu?

No comments: