Tuesday, April 21, 2009

Sakit Hati

Started today with bad incident. Lain hari baru boleh cerita. Lesson for today. Jangan cuba nak sakitkan orang, sebab nanti tanpa sedar tersakitkan diri sendiri.

Hari ni ada briefing dengan MITCO. So aku join tengok macam mana otai-otai PeLSSB ni bagi briefing. Ada 2 session hari ni untuk 2 grup. Pagi start pukul 10 and petang start pukul 2.30.

1st brieifing conducted by ketua otai, Mr Tham Joon King. Kesian dia tak sihat pun kena bagi briefing. Nak buat macam mana. Aku tak khatam belajar lagi. Agak gelabah sebab several PC mengada-ngada tak nak ada sound.

In between briefings ada some resfreshments. Time tu la aku kalut check akaun orang yang datang briefing tu sebab some of them ada yang takde akaun lagi. There are about 13 people for this session.

After refreshment yang tak berapa nak fresh tu, terus hands-on session. Semua peserta diberi peluang guna elearning dan completekan satu course siap dengan sijil.

By 12.30, dah abis session. Aku join budak-budak ofis ni gi lunch kat level 4. Dalam keadaan crowded tu pun, Syamsi berjaya dapatkan 3 meja untuk kitorang. Aku mula la pening pikir nak makan apa kat food court ni. At last aku makan mee hot plate. Tak abis sebab hangit.

After lunch, pegi zuhur. Then ada 2nd session utk MITCO. Kali ni aku conducted by Syamsi. Aku tanya awal-awal sape yang takde akaun lagi. Masa demo, aku keluar setelkan pasal orang-orang yang ada problem akaun.

Setel je, dah masuk hands-on session. So aku lepak-lepak je dalam tu sambil sesekali pegi la tinjau-tinjau.

Petang tu patut ada plan nak pegi karaoke. Tapi tak jadi pulak. Tangguh ke esok. Ni la first time aku nak join budak-budak ni karaoke. Tak nyanyi pun, jadi backup dancer je. Hik2.

Balik aku singgah pasar malam. Tiba-tiba rasa bersyukur sebab harga air RM1 je. Selalu kat ofis teh o suam pun RM1.30.

Hopefully tomorrow will be better than today.

No comments: