Wednesday, April 15, 2009

MC Hari Ini

Hari ni aku MC. Demam katanya. Demam la sangat kan. Tapi betul aku tak larat nak pegi keje ari ni. Semalam balik keje stuck dlm jem. Bukan jem nenas ok. perjalanan 20 minit jadi 2 jam. Sampai rumah kul 8, sakit kepala berdenyut-denyut.

Actually aku dah target tak nak amik MC or cuti selagi tak cukup 3 bulan keje. Well, baru sebulan 29 hari keje kat sini, aku dah MC. Aku bangun awal sebenarnya ari ni. Kul 6 dah bangun. Kul 7 dah siap pakai-pakai baju semua dah. Hujan agak lebat jugak la time tu.

Tiba-tiba rasa macam pening balik. Aku tunggu kejap. Tunggu punya tunggu dah 7.30. Alamak! Tak sempat ni. Event start kul 8. Last-last aku sms bos ku yang baik. Bagitau dia aku amik MC ari ni. Bos aku yang baik pun reply dengan cepatnya suruh aku take care. Ish, tak tau nak cakap camana terharu dapat bos baik macam tu. InsyaAllah, aku tak amik kesempatan. Selagi aku tak buat hal dah tentu dia pun akan baik dengan aku.

Aku pun tukar baju balik. Tengok kat dapur ada roti dah expired sehari. Aku goreng roti tu dengan telur celup oat. Tak tau la aku resipi mana aku amik. Bila makan rasa cam sedap je. Perut aku agak meragam sikit dari semalam. Takpe, nanti pegi klinik boleh mintak ubat.

Aku rehat-rehat kejap sambil tengok brothers n sisters episod berapa tak tau kat Starworld. Pukul 12 aku pergi klinik. Masuk ni dah 3 kali aku pegi klinik ni. Setiap kali aku datang, orang yang keje situ lain-lain. Diorang akan ambik masa nak cari rekod aku.

Bila masuk bilik doktor, doktornya pun orang lain. Tapi doktor kali ni memang bagus. Semua benda dia nak check. Dia cek suhu badan aku, tekanan darah aku (sambil bebel-bebel aku mungkin kena darah tinggi) dengan cek perut aku. Tekanan darah aku 122/87. Aku google kat internet, scale tu kira ok lagi. Cuma dikira prehypertension.

Balik rumah, aku tengok cerita Embun. Tapi dah kat tengah-tengah. Aku tak pernah tengok cerita ni even dah banyak kali astro tayang. Sebabnya setiap kali cerita ni ada, mesti aku dengan family. Aku segan sikit nak tengok cerita yang ada rogol-rogol dengan family aku. Masa aku tengok tu, adegan rogol tu dah lepas. Dalam cerita ni ada 3 pelakon yang dah arwah. Arwah Hani Mohsien, Arwah Izi Yahya dengan Arwah Loloq. Hmm... Tinggal kenangan je.

So sekarang ni aku lepak-lepak je. Aku kena reset balik 3 bulan tanpa MC aku starting tomorrow. InsyaAllah I can do it!

No comments: